تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

ادعای زاکانی تکذیب شد | افشای اسناد وام‌های چند صد میلیونی مسکن با سود ۶٪ به مدیران زاکانی

خبر اعطای ودیعه مسکن به مدیران شهرداری ابتدا توسط مقامات شورای شهر و سپس توسط خود شهردار تایید شد اما یاشار سلطانی با انتشار تصاویر و اسنادی، ادعای زاکانی در مورد پرداخت این وام ها با بهره بانکی معمول را تکذیب کرده است.

ادعای زاکانی تکذیب شد | افشای اسناد وام‌های چند صد میلیونی مسکن با سود ۶٪ به مدیران زاکانی

رویداد۲۴ چندی پیش تصویری از پرداخت ودیعه مسکن میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری در فضای مجازی منتشر. مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران گفت اطلاعات دقیقی ندارد اما زاکانی این فهرست را تایید و از آن دفاع کرد. یاشار سلطانی خبرنگار افشاگر قراداد شهرداری با چین، اسنادی را منتشر کرده که نشان می دهد این وام ها با سود حداقلی به مدیران زاکانی پرداخت شده است.

یاشار سلطانی ضمن انتشار تصویر وام های اعطا شده به مدیران شهردار تهران، در تلگرام خود نوشته «به دهان‌های گشاد و ادبیات چاله میدانی برخی مدعیان مبارزه با فساد توجه نکنید. این‌ها اگر به پست و جایگاه اجرایی برسند، همان می‌کنند که قبل‌تر از آن‌ها کرده‌اند.»

وام مدیران شهرداری زاکانی
وام مدیران شهرداری زاکانی

وام مدیران شهرداری زاکانی

وام مدیران شهرداری زاکانی

او گفته: زاکانی در دوران نمایندگی مجلس و ریاست بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، در حالی شعار ضدفساد و رانت می‌داد که امروز در جایگاه شهردار تهران همان راه قالیباف را طی می‌کند.

به گفته سلطانی، «زاکانی اخیرا ده‌ها میلیارد وام اجاره مسکن از بانک شهر به مدیران خود با سود ۶٪ پرداخته است...سودی که برای مردم عادی و حتی کارمندان خود شهرداری هم یک رویاست و این وام تنها وام پرداختی به مدیرانش نیست!»


بیشتر بخوانید:

کمک‌های مالی سنگین علیرضا زاکانی به برخی افراد

بی‌اطلاعی چمران از ودیعه میلیاردی به مدیران شهرداری | چمران: گفتند کمک هزینه مسکن بوده، اما نمی‌دانم وام بوده یا خیر


زاکانی اخیرا در دفاع از پرداخت وام های چند صد میلیون تومانی به مدیران شهرداری گفته بود این وام ها با بهره بانکی به مدیران داده شده است.

او در یک نشست خبری گفته بود: سازمان‌ها و مجموعه‌های مختلف خانه سازمانی برای استقرار مدیران خود دارند، اما شهرداری تهران فاقد خانه سازمانی برای مدیران است. به همین جهت در دوره‌های قبلی املاک شهر را به ثمن بخس و بعضاً با تخفیف ۵۰ درصدی به مدیران می‌دادند و این اتفاق مصداق کامل بی‌عدالتی بود.

زاکانی با بیان اینکه لازم است برای برخی از مدیران شهرداری که از شهرستان به تهران می‌آیند مسکن تهیه شود، افزود: در این دوره ما به جای آنکه برخی از زمین‌ها و املاک شهرداری را در اختیار مدیران قرار دهیم به آنان وام با درصد سود بانکی دادیم. برای پیشبرد این کار مقدمتاً به مدیران ودیعه دادیم و سپس آن را تبدیل به وام کردیم. آنان نیز قسط‌های این وام را پرداخت می‌کنند.

شهردار تهران اختصاص برخی از املاک و خانه‌ها به مدیران شهرداری که در دوره‌های پیشین صورت می‌گرفت را امری ناعادلانه خوانده و گفته بود: ما به این سمت نرفتیم و سعی کردیم به جای این کار برای مدیران شاغل در شهرداری که فاقد مسکن بودند وام با بهره بانکی تهیه کنیم، اما متاسفانه این موضوع با بی‌انصافی در رسانه منعکس شد. در حالی که واقعیت چیز دیگری بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان